Jak się przeprowadzałam / Ako som sa sťahovala


 
Keďže Dlatego, że
sa
byt mieszkanie
, v ktorom som bývala predával, musela som sa
presťahovaťprzeprowadzić
. Našťastie sa mi podarilo nájsť nový
podnájom mieszkanie na wynajem
celkom blízko. To som ale
netušila(som netušila) - nie podejrzewałam
, že aj keď starý a nový domov delil
ledwo
1 km, aké je sťahovanie
náročnétrudne
. :D Až pri sťahovaní človek zistí,
koľko ile
vecí rzeczy
má a koľko úplných zbytočností. Naivne som si myslela, že
sa rýchlo pobalím się szybko spakuję
za jeden-dva dni. No ako som pri balení zistila, balenie nemalo konca-kraja. To by aj koňa zmohlo. Mňa teda zmohlo, ale aj tak
som nestihla nie zdążyłam
úplne všetko pobaliť.

Ďalší deň prišli
sťahovaci panowie od przeprowadzki
s
dodávkoudostawczakiem
, prišli načas a začali
hneď od razu
nosiť veci do auta. Boli dvaja a ten starší bol Čech, čo bolo milé
prekvapeniezaskoczenie, niespodzianka
. Mám rada češtinu (český jazyk) a kedysi keď som pracovala v špedícii,
mala som na starosti troszczyłam się o
prepravu do Čiech a denne som tak veľa telefonovala v češtine, že keď som po práci prišla domov, tak som nerozprávala ale mluvila (český výraz pre rozprávať je mluvit) po česky. :D Tento sťahovák mi
vravímówi
, nech sa
v kľude w spokoju
balím ďalej, že oni
zatial na razie
odnesú
prvú várkupierwszą partię
. Bola som presvedčená, že to potrvá hodinu i viac, ale takí boli rýchli, že sotva odišli, boli späť a ja som mala ešte veľa vecí
rozhádzanýchrozrzuconych
po zemi. Za necelé tri hodinky sme presťahovali všetky veci. Balila som sa asi rýchlosťou svetla, lebo tak rýchlo to prevážali a keď som zistila ešte, že mnoho vecí sa do
výťahuwindy
nezmestilo, že ich museli po schodoch (na štvrté
poschodiepiętro
) niesť... no
klobúk kapelusz
dole chlapi!

Ako na potvoruJak na złość
, deň pred sťahovaním maľovali v
pôvodnom początkowym
dome
chodbu korytarz
a pomaľovali aj výťahové dvere tak, že
sa zasekli zacięły się
a nedali sa otvoriť. Preto všetky moje veci museli sťahováci ponosiť po schodoch do auta. Zapotili sa riadne, ale
zvládli todali radę
.

Pri sťahovaní mi pomáhal otec, ktorý je už na
dôchodku emeryturze
a preto mohol prísť. To bolo dobré, lebo niekto musel byť v novom byte a pustiť sťahovákov dnu a koordinovať, čo kam položiť. Sťahovala som sa do menšieho a keď som tam potom prišla... no sotva som sa mohla v byte
hýbaťruszać
. Celý byt bol plný
tašiek toreb
a
krabíc pudeł
s vecami. To som ešte netušila, že pobaliť sa je oveľa ľahšie a rýchlejšie ako rozbaliť sa. (Ako mi pár ľudí povedalo, radšej byt zapáliť ako sa sťahovať.) Rozbalenie mi zabralo oveľa dlhší čas. Premyslieť, čo kam uložiť a
zároveň równocześnie
sa postupne zbavovať nepotrebných vecí.
Poznáte toZnacie to
, také tie veci, ktoré odložíte niekam a vravíte si, raz to použijem a potom to na tom mieste len roky chytá
prachkurz
...
veď w końcu
raz sa to
zídeprzyda
. :D A to nehovorím o veciach, ktoré som znovu objavila! Jéj, ja mám takúto vec? Super! To potrebujem.

Som závislá Jestem zależna
na internete, áno, priznávam sa, je to moje
spojenie połącznie
so svetom a priateľmi. A s Filipom, ako inak, keď každý žijeme v inej krajine. Takže
prvoradé pierwszorzędnie
bolo dať zapojiť internet a
samozrejme oczywiście
poskladať
počítačkomputer
. Nebaľte sa na
poslednú ostatnią
chvíľu! Moja rada a
poučenienauka
. Posledná vec, ktorú som balila bol počítač, ktorý má grafickú kartu s iným
výstupom wyjściem
ako koncovka kábla na monitor a preto boli prepojené cez redukciu. Maličká vecička ale celkom
podstatnáistotna
, bez nej som počítač nevedela
rozchodziťrozruszać
. Celý byt
som prehľadalaprzejrzałam
, všetky tašky a nikde jej nebolo.
ZúfalstvoRozpacz
. Tak
som objednala zamówiłam
novú, ktorá keď prišla ukázalo sa, že
vôbec w ogóle
nepasuje. Oj!
Do kelu! Cholera!
Druhá objednávka, táto našťastie pasovala, jéj, nirvána! Internet už som mala zapojený. Internet mám od Orangu a zapojenie bolo rýchle, lebo aj môj
predchodca poprzednik
používal tiež Orange.
Vtipné Zabawne
pri zapájaní bolo, že keď mi dali montéri podpísať
list o zapojenípotwierdzenie odbioru
,
tak som ich upozornilato zwróciłam ich uwagę
, že tam majú včerajší dátum. Dátum opravili a keďže ja som bola posledný
zákazník klient
v ten deň, len si poťukali po čele, že všetky ostatné
preberajúce toreb
protokoly majú zo včerajším dátumom a že ako to
vysvetlia wytłumaczą
šéfovi, že to vykonali dnes...

Vybaľovanie nemalo konca-kraja, trvalo to
snáď może
i mesiac. No teraz som už zabývaná a bytík sa mi veľmi páči. Do práce a z práce chodím peši, trvá to sotva 10 minút. Blízko je
nádherný wspaniały
park, kam chodím behávať alebo na
prechádzkyspacery
. Mesiac po nasťahovaní ma navštívil Filip a spolu sme popozerali Bratislavu... ale o tom až
nabudúcena przyszłość, tu: kiedy indziej
. ;-)

PS: pôvodnú redukciu som našla druhý deň po zakúpení novej v
kabelketorebce
... :D



Dlatego, że Keďže
mieszkaniebyt
, w którym
mieszkałam som bývala
się sprzedawałosa predávalo
, musiałam się
przeprowadzić presťahovať
. Na szczęście
udało podarilo
mi się znaleźć nowe miejsce na
wynajem podnájom
całkiem blisko.
Nawet ani
tego
nie podejrzewałam netušila som
, że i kiedy stary a nowy dom dzielił ledwie 1 km, to jaka
przeprowadzka presťahovanie
jest
trudna náročná
. :D
Dopiero 
przy przeprowadzce człowiek zrozumie, ile
rzeczy vecí
ma i ile
zupełnych úplných
zbyteczności. Naiwnie sobie myślałam, że się szybko spakuję w jeden-dwa dni. No ale jak przy pakowaniu
się dowiedziałam zistila som
, pakowanie nie miało końca. To by i konia
zmachało zmohlo
. Mnie wtedy zmachało, ale i tak
nie zdążyłam nestihla som
kompletnie wszystkiego spakować.

W
kolejnym ďalšom
dniu przyszli z
dostawczakiem dodávkou
ludzie, którzy
zajmowali się sa zaoberali
przenoszeniem rzeczy w
trakcie počas
przeprowadzek sťahovaní
, przyszli na czas i zaczęli od razu nosić
rzeczy veci
do auta. Byli dwoje a ten starszy był Czechem, co było mile
zaskakujące prekvapujúce
.
Lubię Mám rada
czeski (czeski język) a kiedyś kiedy pracowałam w spedycji,
troszczyłam się o mala som na starosti
przewóz prepava
do Czech i
codziennie každý deň / denne
tak
dużo veľa
telefonowałam po czesku, że kiedy po pracy wróciłam do domu, to nie mówiłam ale mluvilam (czeskie słowo na mówić to mluvit) po czesku. :D Ten pan mi mówi, żebym się
spokojnie pokojne
pakowała dalej, że oni
na razie zatiaľ
odniosą pierwszą
partięvárku
. Byłam przeświadczona, że to potrwa godzinę i więcej, ale tacy byli
szybcy rýchli
, że ledwo odeszli i byli z powrotem a ja miałam jeszcze wiele rzeczy
porozrzucanych porozhadzované
po ziemi. Za niecałe trzy godzinki przenieśliśmy wszystkie rzeczy. Pakowałam się chyba
z prędkością rýchlosťou
światła, bo tak szybko to przewozili i kiedy zauważyłam jeszcze, że wiele rzeczy się
do windy do výťahu
nie zmieściło, że musieli je po schodach (na czwarte
piętroposchodie
) nieść... no, czapki z głów panowie!

Jak na złość, dzień przed przeprowadzką malowali
w początkowym v pôvodnom
domu
korytarz chodba
i pomalowali i
drzwi dvere
windy tak, że
się zacięły sa zasekli
i nie dały się otworzyć. Dlatego wszystkie moje rzeczy panowie musieli znosić po schodach
do samochodudo auta
. Spocili się porządnie, ale
dali radęzvládli to
.

Przy przeprowadzce mi pomagał ojciec, który jest już
na emeryturze na dôchodku
i dlatego mógł przyjść. To było dobre, ponieważ ktoś musiał być w nowym mieszkaniu i wpuścić panów od przeprowadzki
do środka do vnútra / dnu
i koordynować, co gdzie położyć. Przeprowadzałam się do mniejszego miejsca i kiedy tam potem przyszłam...
no ledwo się mogłam w mieszkaniu poruszaćno sotva som sa mohla v byte pohybovať
. Całe mieszkanie było pełne
toreb tašiek
i
pudełek krabíc
z rzeczami.
Nie miałam jeszcze pojęciaEšte som netušila
, że spakować się jest o wiele
lżej ľahšie
niż rozpakować się. (Jak mi parę ludzi powiedziało, lepiej jest mieszkanie podpalić niż się przeprowadzać.) Rozpakowanie się zabrało o wiele dłuższy czas. Przemyśleć co gdzie położyć i
równocześnie zároveň
stopniowo zároveňpostupne
pozbyć się zbaviť sa
niepotrzebnych rzeczy.
Znacie toPoznáte to
, takie rzeczy, które odłożycie gdzieś i mówicie sobie, że kiedyś to
użyjecie použijete
i potem to tylko na tym miejscu zbiera
kurzprach
...
kiedyś się to może przydać raz sa to môže hodiť
:D I to nie mówię o rzeczach, które znowu
znalazłamsom našla
! Jej, to ja mam taką rzecz? Super! Potrzebuję tego.

Jestem
zależna od závislá na
internetu, tak, przyznaję się, jest to moje
połączenie spojenie
ze światem i przyjaciółmi. I z Filipem, jak inaczej, kiedy obydwoje żyjemy w innych
krajachkrajinách
. Także
najpierw najprv
trzeba było
włączyć zapojíť
internet i
oczywiście samozrejme
poskładać komputer. Nie pakujcie się w
ostatniej poslednej
chwili! Moj rada i
naukapoučenie
. Ostatnia rzecz, którą pakowałam był komputer, który ma kartę graficzną z innym
wejściem vstupom
od końcówki kabla na monitor i dlatego były
połączone prepojené, spojené
przez redukcję. Malutka rzecz ale całkiem
istotna dôležitá, významná
, bez niej nie mogłam
rozruszać rozhýbať
komputera. Całe mieszkanie
przejrzałam prezrela som
, wszystkie torby i nigdzie jej nie było.
Rozpacz Zúfalstvo.
.
Zamówiłam Objednala som
nową, która gdy przyszła, okazało się, że
w ogóle vôbec
nie pasuje. Oj!
No cholera! Do kelu!/Do paroma!/...(hromženie) (
Drugie
zamówienie objednávka
, ta na szczęście pasowała, jej, nirwana! Internet już miałam
podłączony zapojený
. Internet mam od Orange i aktywacja była
szybka rýchla
, bo osoba, która mieszkała tu przede mną też używała Orange. Zabawne przy włączaniu było, że kiedy mi dali monterzy podpisać
potwierdzenie odbioru, tak
zwróciłam ich uwagę obrátila som ich pozornosť
na to, że tam mają wczorajszą datę. Datę poprawili i dlatego, że byłam ostatnią klientką w tym dniu, tak tylko
się postukali w czoło poťukali si na čelo
, że wszystkie inne
poprzednie predchádzajúce
protokoły mają ze wczorajszą datą i że jak to
wytłumaczą vysvetlia
szefowi, że to wykonali
dzisiaj dnes
...

Rozpakowanie się nie miało końca, trwało to
może možno
i miesiąc. No teraz już jestem
zadomowiona zabývaná, udomácnená
i
mieszkanko bytík (zdrobnenina)
mi się bardzo podoba sa mi veľmi páči
. Do pracy i z pracy chodzę pieszo, trwa to ledwie 10 minut. Blisko jest
wspaniały nádherný
park, gdzie chodzę biegać albo na
spacery prechádzky
. Miesiąc po wprowadzeniu się
odwiedził mnie navštívil ma
Filip i
razem spolu
obejrzeliśmy popozerali sme, pozreli sme, obzreli sme
Bratysławę... ale o tym już
kiedy indziej niekedy inokedy
. ;-)

PS: oryginalną redukcję znalazłam na drugi dzień po zakupie nowej
w torebcev kabelke
... :D

Komentáre